درمان سیاتیک با طب سوزنی

گرفتگی عصب سیاتیک بسیار دردناک است؛ به همین دلیل بیمار به دنبال درمان سریع آن است. درمان عصب سیاتیک با طب سوزنی از روش‌های موثر در این بیماری می‌باشد.
این بیماری افراد بین 20 الی 50 سال را درگیر می‌کند. گرفتگی این عصبب به قدری دردناک است که بیمار توانایی راه رفتن و حتی حرکت کردن را ندارد. گرفتگی سیاتیک از بیماری‌های بسیار مهم است و هرچقدر دیرتر به درمان آن بپردازید، احتمال انجام عمل جراحی بیشتر می‌شود.
اکثر افراد مبتلا به این عارضه به دنبال راه‌های طبیعی و موثر برای درمان هستند.

عصب سیاتیک چیست؟

یکی از بزرگ‌ترین و طولانی‌ترین عصب‌ها در بدن، سیاتیک است. سیاتیک از ناحیه تحتانی ستون مهره‌ها و در کنار دیسک‌های پایینی آغاز و تا استخوان لگن و باسن ادامه دارد. در نهایت از پشت ران وارد ساق پای ما می‌شود. به دلیل اینکه این عصب در ناحیه پا به دو قسمت تقسیم می‌شود، ممکن است شما در پشت ساق پا درد را احساس کنید. اما بهتر است بدانید که عصب سیاتیک درد را به هر ناحیه از بدن منتقل می‌کند.

دلیل ایجاد گرفتگی عصب سیاتیک

گرفتگی عصب دلایل بسیاری دارد؛ اما مهم‌ترین و شایع‌ترین آن، افزایش سن است.
بعلاوه عواملی که باعث تغییرات در ستون فقرات می‌شود مانند چاقی مفرط و افزایش وزن در گرفتگی آن نقش دارد. همچنین دیابت بر قند خون تاثیر دارد و عصب را درگیر می‌کند. به همین دلیل متخصصین طب سنتی برای کنترل دیابت و عوارض پس از آن، از روش طب سوزنی استفاده می‌کنند.
از دیگر عوامل گرفتگی سیاتیک، مشاغل سخت است. منظور از مشاغل سخت، آنهایی که به طولانی مدت در یک حالت قرار دارند؛ مانند راننده‌ها و کارمندان.

علائم گرفتگی عصب سیاتیک

همانطور که گفته شد، این عارضه تمامی نواحی بدن را درگیر می‌کند. به همین دلیل درمان سیاتیک با طب سوزنی از درمان‌های مناسب افراد بیمار است. علاوه بر از بین بردن درد، در آرامش اعصاب و کاهش معجزه آسای استرس نیز تاثیر دارد.
علائم گرفتگی سیاتیک به شرح زیر است:
بی‌حسی در ناحیه‌ی پا
احساس درد در ساق و کف پا
احساس درد بسیار شدید در پا یا لگن
سوزن سوزن شدن همراه با درد در ناحیه‌ی باسن
ضعف زانوها و ناتوانی در راه رفتن و فعالیت‌های معمولی
در چنین شرایطی طب سوزنی پا می‌تواند در تسکین درد و بازگشت توانایی بدن موثر باشد.

روش درمان سیاتیک با طب سوزنی

طب سوزنی یک روش درمانی کاملا طبیعی و بدون عوارض است. این طب چینی، منشا همه‌ی بیماری‌ها را در تداخل کانال‌های عبور انرژی می‌داند.
به همین دلیل، در روش درمان سیاتیک با طب سوزنی، با استفاده‌ از سوزن‌های ریز تداخل کانال‌ها را برطرف می‌کنند. با این عمل گردش خون در اندام‌های مرتبط افزایش می‌یابد؛ در نتیجه گرفتگی از بین می‌رود و سیاتیک درمان می‌شود.
علاوه بر سیاتیک، درمان بسیاری از بیماری‌ها با طب سوزنی انجام می‌شود. متخصصین این حوزه معتقد هستند که طب سوزنی می‌تواند بیماری‌های ناشناخته‌ی زیادی را درمان کند.