درمان پارکینسون با طب سوزنی

درمان پارکینسون با طب سوزنی از روش‌های قطعی است که بر اساس تحقیقات و مطالعات اخیر ثابت شده است.
طب سوزنی شامل فرو بردن سوز‌ن‌های ریز و مخصوص در نقاط خاصی از بدن است. این نقاط توسط پزشک متخصص طب سوزنی باتجربه انجام می‌شود.
درمان پارکینسون با طب سوزنی بدون هیچگونه دردی انجام می‌شود. همچنین به علت آزاد شدن هورمون‌های اندوژن، بیمار احساس آرامش را بصورت فوری تجربه می‌کند.
اثرات درمانی این روش در طی جلسات مختلف مشخص می‌شود. تعداد جلسات طب سوزنی با تشخیص پزشک و نوع بیماری شما تعیین می‌گردد.
طب سوزنی روشی آرام و بدون خطر است که با ارتباطی میان ذهن و روح بیمار برقرار می‌کند و باعث بهبود بیماری می‌شود. به همین دلیل تحقیقات بسیاری انجام شده است که در ادامه به بررسی آن می‌پردازیم.

بیماری پارکینسون چیست؟

پارکینسون نوعی اختلال پیشرونده‌ی عصبی است که بر روی حرکت اعضای بدن تاثیر می‌گذارد. علائم این بیماری به تدریج و آهسته شروع می‌شوند. در ابتدای بیماری ممکن است لرزش‌های خفیفی ایجاد شود. این لرزش‌ها به قدری خفیف هستند که بیمار متوجه آن نمی‌شود.
در مرحله‌ی بعدی علائم، ممکن است دستان بیمار در هنگام راه رفتن حرکت نکنند. حتی ممکن است فرد در هنگام حرف زدن دچار مشکل شود.
این علائم با گذشت زمان و پیشرفت بیماری بیشتر می‌‌شود.
اگرچه بیماری پارکینسون قابل درمان نیست اما می‌توان با استفاده از روش‌های متفاوت مانند طب سوزنی پا به کنترل آن پرداخت.

چگونگی درمان پارکینسون با طب سوزنی

درمان پارکینسون با طب سوزنی جایگزین داروهای شیمیایی است. این روش کاملا طبیعی و بدون هیچگونه عوارض است و برای بیمار مشکلی ایجاد نمی‌کند.
ترکیب طب سوزنی با برخی داروهای گیاهی و ماساژدرمانی، مکملی مناسب برای کنترل علائم می‌باشد.
این روش در درمان علائم حرکتی و غیر حرکتی بیمار تاثیر دارد و کیفیت زندگی را بهبود می‌بخشد. در شرایط حاد به بیمار این امکان را می‌دهد تا بتواند تا حدودی به انجام فعالیت‌های روزانه‌ی خود بپردازد.
علاوه بر پارکینسون، طب سوزنی برای بیماری ام اس موثر واقع شده است.

پیشگیری از بیماری پارکینسون

پس از بررسی چگونگی درمان پارکینسون و فواید طب سوزنی، حال به پیشگیری از آن می‌پردازیم.
این بیماری به طور کلی ناشناخته است و هنوز علل اصلی ایجاد آن را کشف نکرده‌اند. به همین دلیل عواملی که در پیشگیری از آن گفته شده، طی آمارهای جهانی تعیین گشته است. بنابراین هنوز از نظر علمی ثابت نشده است.
طی آمارهای اعلام شده معمولا افرادی که ورزش‌های هوازی را به طور منظم انجام می‌دهند، کمتر دچار این بیماری می‌شوند.
همچنین افرادی که روزانه نوشیدنی‌های کافئین‌دار مصرف می‌کنند، آمار کمتری داشتند. با این حال هنوز ثابت نشده است که آیا کافئین در پیشگیری موثر است یا خیر!
علاوه بر آن، نوشیدن چای سبز خطر ابتلا به بیماری پارکینسون را کاهش می‌دهد.